|
Capture The Flag (ctf.pl) Forum dyskusyjne CTF.PL |
|
ctf.pl - UniCTF
newash - Pią Gru 18, 2009 5:16 pm Temat postu: UniCTF Witam w zmrożonym ctf.pl !
Mam coś dla was na rozgrzanie. Nie tak skuteczne jak gorące słodkie winko, ale zawsze!
Jako że scena polskiego q2 ma się w sumie znakomicie(!), działa świetnie bez walkowerów kilka lig, serwery czasem są przepełnione, że nie ma gdzie zagrać, toteż tworzone są nowe projekty. Jednym z nich jest UniCTF.
Zapraszam waszą Scenę do współtworzenia projektu a później do wspólnego grania.
Najlepiej będzie, jeśli wskażę Wam kilka adresów gdzie rozwija się projekt i gdzie toczy się życie Sceny.
Najaktywniejsze forum q2 w polsce:
http://fajnyboard.planetq....php?f=6&t=3066
Forum sceny q2 w europie:
http://q2scene.net/forum/viewtopic.php?t=577
Forum mapmakerów: ( NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT )
http://leray.proboards.co...lay&thread=2772
Zapraszam was do zostawiania feedbacka na backbordach do których linki są w powyższych tematach!
I jeszcze jedno..
MapMakers baaardzo mile widziani !!
Jeśli macie ochotę na tdm zapraszam tu:
http://cup.planetquake.pl/quake2/plq2/
i tu:
http://q2scene.net/scene/
Pozdrowienia dla ctf.pl o/
Matrix^^ - Pią Gru 18, 2009 8:04 pm
No ciekawe;) obecnie gram w QL ale jesli wypali napewno tam bede;)
Krsnick02 - Pią Gru 18, 2009 9:55 pm
Jak znajde chwile czasu to sie tym zainteresuje, moze nawet wyciagne zakurzonego QuArK'a i moje "genialne" mapotworcze skile LOL
Matrix^^ - Pią Gru 18, 2009 10:28 pm
No ale pomysl jest dobry nie powiem. Zlejemy dupe dmowcom i odrazu bedzie lepiej
newash - Sob Gru 19, 2009 11:09 am
Matrix
Co do dm'owców to pewnie tak będzie, ale z tdm'owcami to życzę powodzenia!
Panowie!
Dzięki za pozytywny odbiór. Czuję, że projekt zostanie zrealizowany. Kilka osób wyraża chęć pomocy i to jest bardzo pozytywne! Być może będziemy mieli ORYGINALNE pliki źródłowe q2dm1.map, q2dm2.map i q2dm3.map. Ale to dopiero po świętach. Zapraszam do podzielenia się opinią na backboardach! Powiedzcie, które mapy i dlaczego się wam podobają i co należy zmienić a co jest poza skalą.
Krsnick02
Jeśli chcesz - poczekaj na pliki .map ale jeśli chcesz - zrób małą wersję alfa jakiejś mapy, dużo osób na jakąś alfe czeka;)
Pozdro
chrom - Sob Gru 19, 2009 12:13 pm
matrix tam z ctfa beda tylko flagi wiec nie wiem jak ty chcesz wygrac z dmowcami
Krsnick02 - Sob Gru 19, 2009 12:29 pm
Poczytalem troche o tym projekcie i z tego co zauwarzylem to wyglada po krotce to dla mnie jak proba zrobienia z CTF kolejnego DMa. Imho CTF bez techow i grappla do tego na DMowych mapach to prosty i najzwyklejszy TDM.
Szczerze mowiac bardziej by sie przydalo cos w rodzaju QL, odswiezajace upraszczajace dostepnosc gry, a nie nowe mapy z uproszczeniem systemu gry i pominieciem najwazniejszych rzeczy w CTF.
Ogolnie mowiac caly ten projekt wyglada dla mnie jak QL CTF, czyli nuda krotko mowiac :/
Matrix^^ - Sob Gru 19, 2009 2:43 pm
kurwa CTF bez grappla jakie to zenujace.
newash - Sob Gru 19, 2009 6:30 pm
Widzę, że zmienne jest wasze podejście
Sie masz Chrom zbieraj ekipe :]
Wiadomo, że CTF bez grappla to nie to samo, ale to jedyna możliwa teraz droga. I bardzo prosta. Mówisz o accessie jak w QL. A kto to zrobi ???.. UniCTF To będzie map pack z mapami, w których każdy czuje się jak w domu. Łatwa do zrobienia sprawa. Kontrowersje na ten temat w waszym środowisku są nieuniknione, ale czy warto na tym poprzestawać?
Pozdrawiam!
WaSyL - Sob Gru 19, 2009 6:34 pm
CTFowi bez grappla mowimy stanowcze NIE !!
Matrix^^ - Sob Gru 19, 2009 7:13 pm
[quote="newash"]Kontrowersje na ten temat w waszym środowisku są nieuniknione, ale czy warto na tym poprzestawać?
Pozdrawiam![/quote]
Mamy inne wizje i podejscie do slowa ctf. A jesli nazywacie too ctfem to nazywajcie dla mnie napewno nim nie bedzie.
[quote="newash"]Wiadomo, że CTF bez grappla to nie to samo,[/quote]
ctf bez grapple to nie ctf ( przynajmniej nie w q2 )
[quote="newash"]UniCTF To będzie map pack z mapami, w których każdy czuje się jak w domu.[/quote]
chyba pomyliles forum z tym od tdm
Ogolnie podziwiam ludzi ktorzy sie tym zajmuja bo to naprawde fajny pomysl dla ludzi z tdm ... Przynajmniej jak dla mnie to jest pewien nie smak , ze scena ctf'a nigdy nie byla bardzo doceniana w q2 tak jak tdm chodz skilowo naprawde dawalismy rade. Teraz powstaje cos prostego falgi + tdm ( latwizna nie ? ) to dlatego duzo ludzi z tdm nie gralo w ctf'a bo nie potrafia poslugiwac sie grapple.
newash - Sob Gru 19, 2009 8:31 pm
odpisałem Ci też na FB.. trudno tak rozmawiać.
Na wielu forach poruszam te same tematy. Jeśli was interesuje, co ludzie mówią, także z ctf to zerknijcie:
http://www.getbackboard.com/view/xKnJXen5N6
http://leray.proboards.co...lay&thread=2772
http://q2scene.net/forum/viewtopic.php?t=577
http://www.wormlair.com/f...pic,3325.0.html
http://fajnyboard.planetq....php?f=6&t=3066
Wkleje może fragment z FB:
Nie zrozum mnie źle. (do matrixa)
Nie myśl o UniCTF jako o powrocie do CTF. Nie taki jest tego cel (ale może przy okazji być osiągnięty). Myśl o tym jako o platformie łączącej CTF z TDM, gdzie tdm'owcy mogą zażyć pigułę CTF a ctf'owcy mogą znaleźć ludzi do pogrania (!).
Wątpisz, że ctf'owcy licznie pojawią się a tym modzie.
To nie mod, mkey? Nikogo siłą na serwery nie ściągnę, ale powiedz mi czy gra ktoś w ctf w Polsce jeszcze? Jeśli odpowiedź brzmi "nie" no to chyba jeśli choć jeden się pojawi to będzie to już ponad normę;]
Widzę, że Ctf'owcy czują się urażeni(?) z powodu tej nazwy. Lecz to tylko słowo, które w dodatku oznacza Capture The Flag a nie techy i grapple
Szacunek dla zatwardziałych CTF'owców! Lecz niech nie krzywopatrzą z poczuciem dumy, bo chyba lepiej pograć w UniCTF w Polsce niż nie grać w CTF w ogóle:)
Pozdrawiam!
Adolf - Sob Gru 19, 2009 8:34 pm
Imho nie ma co przesadzac z krytykowaniem tego projektu, ktory przeciez dopiero zaczyna powstawac i nie wiadomo jak potoczy sie jego dalszy rozwoj. Rownie dobrze moze skonczyc sie to na niczym, a w koncu w jakis sposob wplywa to na przyciagniecie ludzi do q2 (chociaz bardziej niz przyciagniecie pasuje tutaj slowo "powrot). Wiecej ludzi grajacych w q2 to wieksza szansa na namowienie kilku z nich do klasycznego ctfa. Jezeli komus sie spodoba uniCTF, to klasyczny tez powinien.
Pomijajac juz sam fakt, ze ctf bez grapple i techow dla wiekszosci osob tutaj moglby nie istniec, to mimo wszystko sporo osob lubi taka odmiane. Jakby nie patrzec flagi tam beda, fizyka jest z dobrze nam znanego silnika q2, wiec jest to na pewno lepsze niz q3ctf czy qlctf. Zreszta jakby w uniCTF pojawil sie grapple i techy, to dopiero mozna by stwierdzic, ze ten projekt jest bezsensowny, bo przeciez taka odmiana ctfa juz jest.
btw. lepiej zrobmy cos zeby ozywic naszego trupa
Matrix^^ - Sob Gru 19, 2009 9:02 pm
Nikt tu nie mowi o krytyce dla mnie luz nie spodoba mi sie to jest masa innych gier , proste. W q2 ctf byl jedyny w swoim rodzaju i mowiac slowo "cos nowego" nie bardzo tu pasuje bo tak jak KRS wpomnial to ta sama fizyka co w QL czyli flaga + tdm. Dla ludzi z q2ctf ( przynajmniej dla mnie ) slowo CTF oznacza przedewszystkim grapple + flaga + techy. CTf bez grapple traci swoja dynamike o czym mozna bylo sie przykonac przy kolejnych produkcjach Quake. Poczekamy zobaczymy co z tego projektu wyjdzie i czy w ogle wypali.
btw. To musi byc temat skoro Sir Adolf sie wypowiedzial ;D
Krsnick02 - Sob Gru 19, 2009 9:31 pm
Pozyjemy zobaczymy.
Jakbym dostal pliki do .qrk to moze cus bym pokombinowal z mapami, bo od postaw budowac q2dm1 x2 czy jakakolwiek inna mape to za duzo czasu i meczarni nie gwarantujacej jakiegokolwiek pozytywnego rezultatu .
Cytat: | btw. lepiej zrobmy cos zeby ozywic naszego trupa |
Lige? lol
newash - Sob Gru 19, 2009 10:17 pm
Zajrzyj na posta na forum mapperskim, które podałem (leray) tam jest bieżaca informacja o tworzeniu tych map.
Dzięki Adolf za odkręcenie nastroju
WaSyL - Sob Gru 19, 2009 11:44 pm
A moze lepiej nazwac ten projekt - pseudoCTF bo to chyba juz bardziej pasuje. Mysle ze ktokolwiek kto mial juz stycznosc z normalnym q2CTF kiedy uslyszy o Q2UniCTF pomysli ze sa tam grapl i techy i bedzie rozczarowany faktem iz jest to tdm z dodanymi flagami.
Fakt faktem lepiej pokazac TDMowcom naszego starteog dobrego CTFa niz robic cos od poczatku co juz zostalo juz wymyslone i dopracowane.
Moim zdaniem dodanie do TDMa samych flag nic nie zmienia w TDMie tylko to ( ZABIC czlowieka z flaga) poza zwyklym feragowaniem. Walka o techy czy spieprzanie na graplu - esencja CTFa i tego sie nie zmieni.
newash - Nie Gru 20, 2009 1:43 pm
Nie wiem czy śledzicie rozwój tdm'a.. Warto w każdym razie zerknąć na najnowsze kawałki:
http://q2scene.net/ds/index.php?op=gd&id=l
Chciałem powiedzieć, że i TDM i CTF mają swoje niekwestionowane wartości. Połączenie ich może być zaskakujące, ale nie wiadomo jakie będzie, jeśli się tego nie spróbuje.
To jest nowa wartość i tak chyba lepiej na to spojrzeć.
Jeśli chodzi o nazwę.. To tylko nazwa. CTF to skrót używany w różnych grach na opisy różnych modów. Istotą jest Capturing The Flag i choć w waszym rozumieniu może być to w jakimś stopniu uwłaczające - nazwa nie jest przecież tak na prawdę istotna. To nowa wartosć na styku dwóch scen. Zobaczymy wspólnie czy jest grywalna :]
chrom - Nie Gru 20, 2009 2:22 pm
krytykujmy krytykujmy bez grappla bez techow bez "ctf" w nazwie projektu !!!!!!
edit:
no dobra f moze zostac niech bedzie FTDM
Matrix^^ - Nie Gru 20, 2009 3:03 pm
[quote="newash"]Chciałem powiedzieć, że i TDM i CTF mają swoje niekwestionowane wartości. Połączenie ich może być zaskakujące, ale nie wiadomo jakie będzie, jeśli się tego nie spróbuje.[/quote]
Juz ktos sprobowal ( q3 ) nie pasowalo nam watpie ze to bedzie.
[quote="newash"]Jeśli chodzi o nazwę.. To tylko nazwa. CTF to skrót używany w różnych grach na opisy różnych modów. Istotą jest Capturing The Flag i choć w waszym rozumieniu może być to w jakimś stopniu uwłaczające - nazwa nie jest przecież tak na prawdę istotna. To nowa wartosć na styku dwóch scen. Zobaczymy wspólnie czy jest grywalna :][/quote]
styku ? jakim styku bo ja tu widze tdm + flaga. Jak chcecie sie rozwijac wezcie flagi z q4 sa bardziej fajne ;]
Krsnick02 - Wto Gru 22, 2009 5:37 pm
Mega beta wersja mapy, niestety jest niekompletna, mianowicie zawiera 1 baze (ogolnie maja byc 2 LOL swoisty mirror ) i srodek lekkie polaczenie dm1 i ctf1 co pewnie bedzie widac, wciaz jest duzo do zrobienia na nie, ale najpierw chcialbym uslyszec pare opinni czy warto kontynuowac ten pomysl na mape. Mapa dziala pod CTF wraz z techami i grapplem, narazie to nie jest wazne wiec nie komentujcie nt tak samo jak na wystajace rzeczy ze scian albo niespojnosc textur czy swiatel. Chodzi mi glownie o opinie na temat szkieletu mapy. Zalorzenie odnosnie mapy bylo proste, max 5v5, bez grappla, z techami, roznymi wariantami/drogami ucieczki/ataku, nie za duza nie za mapla zeby wszedzie bylo w miare ok dobiec co by nie trwalo 1 sec albo 1 min tylko posrednio. Jak narazie brakuje mi pomyslu co zrobic z droga do gornych rakiet albo z ssg nad wode (dm1), wszelkie uwagi/pomysly mile widziane najlepiej na gg 1112319.
Plik .bsp nalezy wrzucic do /Quake 2/CTF/Maps/. Nie gwarantuje ze chodzi w normalnym modzie DM/TDM gdyz nie testowalem jej na niczym poza CTF.
http://www.speedyshare.co...7/unictfmap.bsp
Jezeli bedzie chec kontynuacji i troche pozytywnych uwag bede mogl poswiecic troche wiecej czasu na dokonczenie jej.
Z powazaniem.
Greg
Krsnick02 - Sob Sty 02, 2010 11:07 am
Troche wolnego czasu i chwilowy przyplyw checi spowodowal podjecie kolejnej proby "pomocy" z projektem. Niestety pojawil sie kolejny problem, mianowicie przy probie odbicia/obrucenia jakiejkolwiek dmowej mapy pojawia sie limit rozmiaru mapy, co za tym idzie trzeba usunac troche rzeczy zeby miescic sie w limicie. Do tego dochodzi problem odbicia lustrzengo jakiejkolwiek mapy, zmienia to ulorzenie odbitej mapy co sprawia problem z poruszaniem sie po mapie, w skrocie mowiac, trzeba sie uczyc od podstaw nowej czesci mapy. Z reszta sami sobie zobaczcie, pobiegajcie i dajcie znac co o tym sadzicie. Nie zwracajcie uwagi na niewielkie bledy/niedociagniecia natury strukturalno texturowej oraz brak broni etc, musialem usunac cus zeby zrobic wersje testowa mapy i zarazem zmiescic sie w limicie.
http://www.speedyshare.co...i1_sizetest.bsp
Greg.
Krsnick02 - Sob Sty 02, 2010 2:33 pm
Po konsultacji z paroma osobami porzucilem poprzedni pomysl i stworzylem to cacko, mysle ze takowy uklad jest jedynym mozliwym ukladem mapy jaki moze przejsc jako mapa ctf. Niestety puki nie uporam sie z problemem ograniczenia entitlesow na mapie, nie moge jej dokonczyc :/
http://www.speedyshare.co...98547/uni22.bsp
Greg.
Kaziu - Sro Sty 06, 2010 3:01 am
lige ale tylko miedzynarodowka wchodzi w gre bo jest nas za malo na ojczystą polską ;/ widze w niej 3 kraje polska litwa i szwecja... q2ctf oczywiscie Pozdrawiam wszystkich wytrwalych aktywaniakow !!!:D
Kaziu - Sro Sty 06, 2010 3:13 am
[/quote]Lige? lol [/quote]
ten post do gory mial sie odnosic do tego tak jak by sie ktos nie widzial o co loto
Matrix^^ - Sro Sty 06, 2010 9:40 am
Tu zaglada max 5 osob , to ciekawe ile gra ;d
Kaziu - Czw Sty 07, 2010 4:14 am
no jakby sie udalo tych pieciu grajacych uzbierac to mozna zaczac rozmowy na litewskim serwie bo na coolnecie to mozna co najwyzej pajeczyny z quada pozbierac przed ewentualnymi meczami z tzw. przyszlymi "przeciwinikami" tak jak mowilem wczesniej litwa i szwecja... litwinow to od huja gra bo przeciez na litwie bieda i nie maja na nowe kompy co by mogli odpalic przykladowo takie modern warfare a szwedzi to z sentymentu [tak jak i my] graja i jest kilku ktorzy napewno by chcieli pograc jakies meczyki, wiem osobiscie gadalem.. problem pojawia sie w momencie jak tu do nich dotrzec pewnie siedzac caly dzien na servie i zdzierajac pluca czyt. paznokcie uda sie kogos konkretnego zlapac... w kazdym razie jestem gotow do poswiecen jak sie ludzie pokaza to cos sie "moze" zalatwi
Krsnick02 - Czw Sty 07, 2010 10:30 am
Kazik Ty zyjesz o.0 ?
Kaziu - Czw Sty 07, 2010 4:27 pm
ano dycham jeszcze szkoda ze tak pozno bo tu naprawde stypa niesamowita :/
ps. sorry ze tak oftopic ale w dzisiejszych wymarlych czasach quake2 trzeba pisac gdzie pisza
Krsnick02 - Czw Sty 07, 2010 10:51 pm
Ale jaki offtopick ? ja tu zadnego nie widze, o q2ctf godasz w koncu nie ?
WaSyL - Pią Sty 08, 2010 12:14 am
A pieprzysz tam pan toz Q2CTF zyje ... az 4 - 6 ludzi to trzyma przy zyciu
Matrix^^ - Wto Sty 12, 2010 5:03 pm
ledwo lewdo ale jednak ;D
Nuclear - Wto Sty 19, 2010 11:07 pm
Szkoda zachodu, w prawdziwym ctf musi byc grapl i techy, jak tego nie ma to lipa straszna. Mozna zagrac raz czy 2 ale nie wciagnie to.
Generalnie życze powodzenia.
pyz - Pon Lut 08, 2010 2:30 pm
Cytat: | Cytat: | btw. lepiej zrobmy cos zeby ozywic naszego trupa |
Lige? lol |
Chyba 1v1 albo w porywach 2v2, ale wtedy to odrazu final bedzie
kfak - Nie Sty 22, 2012 12:01 pm
pomysl z uniCTF nie jest(nie byl) zly
ruszylo to cos?
Krsnick02 - Pon Sty 23, 2012 7:26 pm
na poczatku zryw byl, nawet jakies mapy ogarnolem/zrobilem ale pozniej to ostalo sie na paru osobach, i z wieksza chyba podumarl pomysl -.- imho zabardzo dm'owy mod dla nas ctf'cow
|
|